Изображения
Включить
Выключить
Цвет
А
Белый
А
Чёрный
А
Синий
Стиль текста
А
С засечками
А
Без засечек
Размер текста
Обычная версия сайта


1. Дэпартамент дзяржаўнай інспекцыі працы Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь (далей - Дэпартамент) з'яўляецца структурным падраздзяленнем цэнтральнага апарата Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь (далей - Міністэрства) з правамі юрыдычнай асобы, надзеленай дзяржаўна-ўладнымі паўнамоцтвамі і ажыццяўляючым нагляд за выкананнем заканадаўства аб працы.

У склад Дэпартамента ўваходзяць упраўленні, аддзелы, адасобленыя тэрытарыяльныя падраздзяленні (абласныя, Мінскае гарадское ўпраўленні). У склад адасобленых тэрытарыяльных падраздзяленняў (абласных упраўленняў) уваходзяць міжраённыя аддзелы.

2. Дэпартамент у сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Палажэннем аб Міністэрстве працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31 кастрычніка 2001 г. N 1589, гэтым Палажэннем і іншымі актамі заканадаўства.

3.Дэпартамент мае самастойны баланс, рахункі ў банках, пячатку і бланкі з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, са сваім найменнем і найменнем Міністэрства, а таксама іншыя пячаткі і штампы.

4. У сваёй дзейнасці Дэпартамент узаемадзейнічае з кантралюючымі (нагляднымі) органамі, рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, Следчым камітэтам, Дзяржаўным камітэтам судовых экспертыз, органамі пракуратуры, прафсаюзамі.

5. Задачамі Дэпартамента з'яўляюцца:

5.1. ажыццяўленне нагляду за выкананнем заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

5.2. выяўленне і спыненне парушэнняў заканадаўства аб працы і аб ахове працы.

6. Дэпартамент ажыццяўляе паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам і не з'яўляецца органам па разглядзе працоўных спрэчак.

7. Дэпартамент у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе наступныя функцыі:

7.1. ажыццяўляе нагляд за выкананнем рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі, работадаўцамі заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

7.2. заслухоўвае на пасяджэннях калегіі Дэпартамента ўпаўнаважаных службовых асоб рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў і работадаўцаў па пытаннях захавання заканадаўства аб працы і аб ахове працы, атрымлівае ад іх тлумачэнні па фактах выяўленых парушэнняў;

7.3. уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб прыпыненні або адмене дзеяння супярэчных заканадаўству аб працы і аб ахове працы нарматыўных прававых актаў, тэхнічных нарматыўных прававых актаў, лакальных прававых актаў;

7.4.уносіць прапановы адпаведным рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання, іншым арганізацыям, падпарадкаваным Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовым выканаўчым і распарадчым органам і наймальнікам аб прыцягненні да адказнасці работнікаў, у тым ліку службовых асоб, якія дапусцілі парушэнні заканадаўства аб працы і аб ахове працы, аж да аб;

7.5. выключаны;

7.6. інфармуе пры неабходнасці рэспубліканскія органы дзяржаўнага кіравання, іншыя арганізацыі, падпарадкаваныя Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы, органы пракуратуры, работадаўцаў аб выніках праведзеных праверак выканання заканадаўства аб працы і аб ахове працы для прыняцця неабходных мер па ўстараненню выяўленых парушэнняў;

7.7. у выпадках выяўлення парушэнняў патрабаванняў па ахове працы, якія ствараюць пагрозу захаванню жыцця, здароўю і працаздольнасці працуючых у працэсе іх працоўнай дзейнасці, інфармуе для прыняцця мер рэспубліканскія органы дзяржаўнага кіравання, іншыя арганізацыі, падпарадкаваныя Ураду Рэспублікі Беларусь, якія маюць права прыпыняць ліцэнзію, атэстацыю, акрэдытацыю і ануляваць;

7.8. выключаны;

7.9. удзельнічае ў прыёмцы закончаных будаўніцтвам аб'ектаў вытворчага і сацыяльна-бытавога прызначэння;

7.10. выключаны;

7.11. выносіць правяраным работадаўцам абавязковыя для выканання патрабаванні аб устараненні выяўленых парушэнняў нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для выканання, якія змяшчаюць патрабаванні па ахове працы;

7.12. праводзіць спецыяльныя расследаванні няшчасных выпадкаў на вытворчасці і ўдзельнічае ва ўстаноўленым парадку ў расследаванні прафесійных захворванняў, а таксама ажыццяўляе нагляд за выкананнем работадаўцамі заканадаўства аб расследаванні і ўліку няшчасных выпадкаў на вытворчасці;

7.13. удзельнічае ў разглядзе ва ўстаноўленым парадку ў межах сваёй кампетэнцыі праектаў нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць адносіны ў галіне аховы працы, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для захавання;

7.14. ажыццяўляе нагляд за забеспячэннем работнікаў сродкамі індывідуальнай абароны;

7.15. ажыццяўляе аналіз парушэнняў заканадаўства аб працы і аб ахове працы, няшчасных выпадкаў на вытворчасці, уносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы па іх папярэджанні;

7.15-1. аказвае кансультатыўную дапамогу бакам калектыўных працоўных адносін у мэтах прадухілення ўзнікнення калектыўных працоўных спрэчак;

7.15-2. вядзе ўлік узніклых калектыўных працоўных спрэчак і створаных працоўных арбітражоў;

7.16. штогод падрыхтоўвае праект даклада Ураду Рэспублікі Беларусь аб выкананні заканадаўства аб працы і аб ахове працы ў Рэспубліцы Беларусь;

7.17. вядзе прыём грамадзян, упаўнаважаных службовых асоб работадаўцаў па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Дэпартамента;

7.18. складае пратаколы аб адміністрацыйных правапарушэннях і разглядае справы аб адміністрацыйных правапарушэннях у выпадках і парадку, устаноўленых заканадаўчымі актамі;

7.19. разглядае ў межах сваёй кампетэнцыі ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, звароты (прапановы, заявы, скаргі) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб;

7.20. садзейнічае вывучэнню работадаўцамі і працуючымі заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

7.21. выяўляе факты заключэння грамадзянска-прававых дагавораў, прадметам якіх з'яўляецца выкананне работ, аказанне паслуг і стварэнне аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці, якія згодна з заканадаўствам аб працы павінны ажыццяўляцца на падставе працоўнага дагавора, і паведамляе органы пракуратуры аб выяўленых фактах парушэння заканадаўства для прыняцця неабходных мер;

7.22. устанаўлівае факты ўчынення правапарушэнняў юрыдычнымі асобамі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі, якія прадастаўляюць работу па грамадзянска-прававых дагаворах, прадметам якіх з'яўляецца выкананне работ, аказанне паслуг і стварэнне аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці;

7.23. выключаны;

7.23-1. узаемадзейнічае ў межах прадастаўленых паўнамоцтваў з міжнароднымі арганізацыямі замежных дзяржаў па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю Міністэрства, прадстаўляе інтарэсы Міністэрства ў гэтых арганізацыях, а таксама ва ўстаноўленым парадку падрыхтоўвае да заключэння міжнародныя дагаворы міжведамаснага характару;

7.24. ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам.

8. Дэпартамент для ажыццяўлення ўскладзеных на яго задач і функцый мае права:

8.1. уносіць на разгляд Міністэрства прапановы па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі Дэпартамента, у тым ліку праекты нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць адносіны ў галіне аховы працы, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для захавання;

8.2. прыцягваць пры неабходнасці адпаведных экспертаў і спецыялістаў да ўдзелу ў правядзенні праверак захавання заканадаўства аб ахове працы;

8.3. запытваць у рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых арганізацый інфармацыю па пытаннях, якія ўваходзяць у яго кампетэнцыю, у парадку, устаноўленым заканадаўствам;

8.4. патрабаваць ад праектных арганізацый, арганізацый-вытворцаў унясення змяненняў у тэхналагічныя працэсы, канструкцыі станкоў, машын і іншага абсталявання, якія не адпавядаюць патрабаванням па ахове працы, і ўносіць ва ўстаноўленым парадку прапановы аб спыненні іх вытворчасці;

8.5. выносіць рашэнне аб спагнанні заработнай платы і (або) іншых выплат, якія належаць работніку ў адпаведнасці з заканадаўствам аб працы, і прад'яўляць у інтарэсах работніка дадзенае рашэнне ў органы прымусовага выканання разам з заявай аб узбуджэнні выканаўчага вядзення;

8.6. садзейнічаць ва ўстаноўленым парадку ў фарміраванні дзяржаўных праграм у межах сваёй кампетэнцыі;

8.7. арганізоўваць навучанне і павышэнне кваліфікацыі дзяржаўных інспектараў працы і іншых работнікаў Дэпартамента, фармаваць яго кадравы рэестр;

8.8. звяртацца ў суд, які разглядае эканамічныя справы, з іскам аб ліквідацыі арганізацыі, у якой выяўлена сістэматычнае грубае парушэнне заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

8.9. прыцягваць на дагаворнай аснове навуковыя калектывы, установы адукацыі для распрацоўкі праектаў нарматыўных прававых актаў;

8.10. разглядаць ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку звароты грамадзян і юрыдычных асоб па пытаннях, якія аднесены да кампетэнцыі Дэпартамента;

8.11. ажыццяўляць знешнеэканамічную дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам;

8.11-1. выклікаць прадстаўнікоў правяранага працадаўцы, а таксама іншых асоб, якія маюць дакументы і (або) інфармацыю аб дзейнасці правяраемага працадаўцы;

8.12. ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам.

9. Службовыя асобы Дэпартамента, якія з'яўляюцца дзяржаўнымі інспектарамі працы, маюць права:

9.1. свабодна ўваходзіць у капітальныя будынкі (будынкі, збудаванні), ізаляваныя памяшканні, на тэрыторыю правяраемага працадаўцы ў парадку, устаноўленым заканадаўствам;

9.2. знаёміцца з дакументамі, вядзенне якіх прадпісана заканадаўствам аб працы і аб ахове працы, для праверкі іх адпаведнасці заканадаўству, запытваць копіі гэтых дакументаў, калі на гэта адсутнічаюць устаноўленыя заканадаўствам абмежаванні;

9.3. запытваць у рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, іншых арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых арганізацый інфармацыю па пытаннях, якія ўваходзяць у яго кампетэнцыю, у парадку, устаноўленым заканадаўствам;

9.4. атрымліваць ад работадаўцаў і іх упаўнаважаных службовых асоб неабходныя дакументы, звязаныя з выплатай заработнай платы;

9.5. праводзіць ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку маніторынг, накіроўваць рэкамендацыі па ўстараненні і недапушчэнні недахопаў, выяўленых у выніку маніторынгу, а таксама выкарыстоўваць ва ўзаемадзеянні з работадаўцамі іншыя меры прафілактычнага і папераджальнага характару;

9.6. выключаны;

9.6-1. выносіць ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку прапановы аб прыпыненні (забароне) дзейнасці работадаўцы (яго цэхаў, вытворчых участкаў), аб'екта будаўніцтва, абсталявання ў выпадку выяўлення парушэнняў патрабаванняў па ахове працы, якія ствараюць пагрозу жыццю і здароўю працуючых;

9.7. канфіскоўваць для аналізу ўзоры выкарыстоўваных або апрацоўваных матэрыялаў і рэчываў пры ўмове апавяшчэння аб гэтым правяранага працадаўцы або ўпаўнаважанай ім службовай асобы і адсутнасці абмежаванняў на іх канфіскацыю;

9.8. устанаўліваць факт парушэння наймальнікам заканадаўства аб працы і аб ахове працы, калектыўнага дагавора (пагаднення) або працоўнага дагавора (кантракта), які дае права работніку патрабаваць датэрміновага скасавання працоўнага дагавора (кантракта);

9.9. выключаны;

9.10. выключаны;

9.11. выключаны;

9.12. расследаваць у парадку, устаноўленым заканадаўствам, няшчасныя выпадкі на вытворчасці, прымаць удзел у расследаванні прафесійных захворванняў;

9.13. удзельнічаць у рабоце камісій па прыёмцы ў эксплуатацыю новых (рэканструюемых) аб'ектаў вытворчага і сацыяльна-бытавога прызначэння і прымаць рашэнні аб магчымасці ўводу іх у эксплуатацыю;

9.14. у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, складаць пратаколы па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях;

9.15. складаць пратаколы па справах аб адміністрацыйных правапарушэннях на ўпаўнаважаных службовых асоб работадаўцы ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, і накіроўваць іх у суд;

9.16. патрабаваць ад працадаўцаў стварэння неабходных умоў для ажыццяўлення дзяржаўнымі інспектарамі працы сваіх паўнамоцтваў;

9.17. удзельнічаць у рабоце камісій для праверкі ведаў па пытаннях аховы працы;

9.18. ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам.

9-1. Дырэктар Дэпартамента, яго намеснікі, начальнікі абласных і Мінскага гарадскога ўпраўленняў Дэпартамента, іх намеснікі, начальнікі міжраённых аддзелаў, іх намеснікі, якія з'яўляюцца дзяржаўнымі інспектарамі працы, акрамя правоў, указаных у пункце 9 гэтага Палажэння, маюць права:

разглядаць матэрыялы праверкі захавання заканадаўства аб ахове працы;

выносіць правяраным работадаўцам абавязковыя для выканання патрабаванні аб устараненні выяўленых парушэнняў нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для выканання, якія змяшчаюць патрабаванні па ахове працы;

уносіць у парадку, устаноўленым заканадаўствам, правяраным працадаўцам прапанову аб правядзенні экспертызы капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў, вытворчых працэсаў, абсталявання і іншых аб'ектаў, якія ствараюць непасрэдную небяспеку для жыцця і здароўя працуючых і навакольных, або прызначаць правядзенне такой экспертызы;

патрабаваць ад правяраемых працадаўцаў адхілення ад выканання работ (аказання паслуг) у адпаведны дзень (змену) працуючых, якія з'явіліся на працы ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення, не выкарыстоўваюць патрабаваныя сродкі індывідуальнай абароны, якія не прайшлі ва ўстаноўленым парадку навучанне, стажыроўку, інструкцыю;

забараняць прымяненне сродкаў індывідуальнай абароны і сродкаў калектыўнай абароны, якія не адпавядаюць умовам працы і не адпавядаюць патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для выканання, тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза і Еўразійскага эканамічнага саюза.

(п. 9-1 у рэд. пастановы Саўміна ад 22.05.2020 N 306)

9-2. Дырэктар Дэпартамента, яго намеснікі, начальнікі ўпраўленняў, аддзелаў, іх намеснікі, начальнікі міжраённых аддзелаў, іх намеснікі маюць права разглядаць справы аб адміністрацыйных правапарушэннях, пратаколы аб учыненні якіх складзены службовымі асобамі Дэпартамента.

10. Дзяржаўны інспектар працы ажыццяўляе сваю дзейнасць у межах паўнамоцтваў, прадастаўленых актамі заканадаўства.

11. Выключаны.

12. Дзяржаўны інспектар працы ў сваёй дзейнасці незалежны пры прыняцці рашэння ў адпаведнасці з заканадаўствам.

13. Дзяржаўнаму інспектару працы забараняецца выдаваць звесткі аб крыніцы атрымання інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб працы і аб ахове працы ў выпадках, вызначаных заканадаўствам.

14. Дэпартамент узначальвае дырэктар, які назначаецца на дзяржаўную грамадзянскую пасаду і вызваляецца ад дзяржаўнай грамадзянскай пасады Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь па ўзгадненню з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь. Дырэктар Дэпартамента падпарадкоўваецца Міністру працы і сацыяльнай абароны (далей - Міністр) і яго намесніку, які курыруе дзейнасць Дэпартамента.

Дырэктар Дэпартамента з'яўляецца членам калегіі Міністэрства па пасадзе, мае намеснікаў, у тым ліку аднаго першага. Намеснікі дырэктара Дэпартамента назначаюцца на дзяржаўную грамадзянскую пасаду і вызваляюцца ад дзяржаўнай грамадзянскай пасады Міністрам па ўзгадненню з Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. Намеснікі дырэктара Дэпартамента з'яўляюцца дзяржаўнымі інспектарамі працы.

15. Дырэктар Дэпартамента:

15.1. выключаны;

15.2. кіруе дзейнасцю Дэпартамента і нясе персанальную адказнасць за рэалізацыю дзяржаўна-ўладных паўнамоцтваў па ажыццяўленні нагляду за выкананнем заканадаўства аб працы і аб ахове працы і выкананне ўскладзеных на Дэпартамент задач і функцый;

15.3. выдае ў межах сваёй кампетэнцыі загады, распараджэнні па напрамках дзейнасці Дэпартамента, зацвярджае палажэнні аб структурных падраздзяленнях і аб адасобленых тэрытарыяльных падраздзяленнях Дэпартамента;

15.4. размяркоўвае абавязкі паміж намеснікамі;

15.5. прадстаўляе інтарэсы Дэпартамента ў рэспубліканскіх органах дзяржаўнага кіравання і іншых арганізацыях, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовых выканаўчых і распарадчых органах;

15.6. у межах, вызначаных Міністэрствам, на падставе заканадаўства распараджаецца маёмасцю Дэпартамента, у тым ліку грашовымі сродкамі, без даверанасці дзейнічае ад імя Дэпартамента, адкрывае рахункі ў банках;

15.7. забяспечвае выкананне вытворча-тэхналагічнай, выканальніцкай і працоўнай дысцыпліны работнікамі Дэпартамента;

15.8. ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў межах сваёй кампетэнцыі.

16. Дырэктар Дэпартамента з'яўляецца Галоўным дзяржаўным інспектарам працы Рэспублікі Беларусь, які:

16.1. падрыхтоўвае рэкамендацыі па арганізацыі і правядзенні нагляду за выкананнем заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

16.2. выключаны;

16.3. ставіць пытанне перад адпаведнымі рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання, іншымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі аб прыцягненні да адказнасці службовых асоб, якія груба парушаюць заканадаўства аб працы і аб ахове працы;

16.4. прымае рашэнні аб накіраванні дзяржаўных інспектараў працы для правядзення праверак, маніторынгаў, расследавання няшчасных выпадкаў на вытворчасці;

16.5. пры разглядзе скаргаў работнікаў і іншых грамадзян, работадаўцаў і іх упаўнаважаных службовых асоб на дзеянні (бяздзеянне), рашэнні дзяржаўных інспектараў працы прымае адно з наступных рашэнняў:

16.5.1. пакідае рашэнне без змены, а скаргу без задавальнення;

16.5.2. адмяняе рашэнне і накіроўвае скаргу на новы разгляд;

16.5.3. адмяняе рашэнне і задавальняе скаргу;

16.5.4. змяняе санкцыі ў межах, прадугледжаных нарматыўнымі прававымі актамі;

16.6. выключа

16.7. прымае рашэнні па пытаннях, не ўрэгуляваных у нарматыўных прававых актах, якія рэгулююць адносіны ў галіне аховы працы, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актах, якія з'яўляюцца ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь абавязковымі для захавання;

16.8. зацвярджае па ўзгадненню з Міністрам структуру і штатны расклад Дэпартамента ў межах устаноўленых колькасці работнікаў Міністэрства і расходаў на яго ўтрыманне.

17. Работнікі Дэпартамента назначаюцца на пасаду служачых і вызваляюцца ад пасады служачых дырэктарам Дэпартамента. Дырэктар Дэпартамента прымяняе да работнікаў меры заахвочвання, накладае дысцыплінарныя спагнанні.

18. Для калектыўнага абмеркавання найбольш важных пытанняў па рашэнню Міністэрства ў Дэпартаменце можа стварацца калегія колькасцю 7 чалавек у складзе дырэктара Дэпартамента (старшыня калегіі), яго намеснікаў, намесніка Міністра, які курыруе дзейнасць Дэпартамента, і іншых кіруючых работнікаў Дэпартамента.

Палажэнне аб калегіі і яе персанальны склад зацвярджаюцца Міністрам па прадстаўленні дырэктара Дэпартамента.

У выпадку ўзнікнення рознагалоссяў паміж дырэктарам Дэпартамента і членамі калегіі рашэнне прымае дырэктар Дэпартамента, дакладваючы аб ім Міністру. Члены калегіі могуць праінфармаваць Міністра аб сваім меркаванні.

Рашэнні калегіі Дэпартамента афармляюцца пратаколам.

19. Фінансаванне дзейнасці Дэпартамента ажыццяўляецца на падставе каштарысу, які зацвярджаецца Міністрам у межах расходаў, прадугледжаных у рэспубліканскім бюджэце на фінансаванне Міністэрства.

Вядзенне бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці, справаводства ажыццяўляецца Дэпартаментам.

20. Маёмасць Дэпартамента з'яўляецца рэспубліканскай уласнасцю і замацоўваецца за ім на праве аператыўнага кіравання.

21. Месцазнаходжанне Дэпартамента: 200004, г. Мінск, праспект Пераможцаў, д. 23, корпус 2.