Тыповыя парушэнні патрабаванняў аховы працы пры выкананні рамонту транспартных сродкаў.

Для забеспячэння здаровых і бяспечных умоў працы працуюць пры выкананні работ па тэхнічнаму абслугоўванню і рамонту (далей - ТО і Р) транспартных сродкаў павінны выконвацца патрабаванні нарматыўных прававых актаў.

Так, выкананне работ па ТО і Р транспартных сродкаў (у тым ліку шынамантажныя работы) павінна праводзіцца ў спецыяльна адведзеных месцах (пасты ТО і Р), аснашчаных неабходнымі прыборамі і прыстасаваннямі, інвентаром, абсталяваннем, прызначанымі для выканання адпаведных відаў работ.

Да выканання ўказаных работ дапускаюцца асобы адпаведнай кваліфікацыі, якія прайшлі навучанне, інструктаж і праверку ведаў па пытаннях аховы працы ва ўстаноўленым заканадаўстве парадку, а таксама не маюць медыцынскіх супрацьпаказанняў.

Якія працуюць, якiя выконваюць работы па ТО і Р транспартных сродкаў, павінны забяспечвацца адпаведным спраўнай прыладай, прыстасаваннямі і сродкамі індывідуальнай абароны.

Пры неабходнасці выканання прац пад транспартным сродкам, якія знаходзяцца па-за осмотровой канавы, пад'ёмніка, эстакады, якія працуюць павінны забяспечвацца лежакамі. Працаваць лежачы на ​​падлозе або зямлі без лежака не дапускаецца.

ТО і Р транспартных сродкаў варта праводзіць, незалежнае ацяпленне, за выключэннем аперацый, тэхналогія правядзення якіх патрабуе яго працы.

Для выканання работ па ТО і Р транспартных сродкаў з высокім размяшчэннем вузлоў і дэталяў работнікі павінны быць забяспечаны спраўнымі рыштаваннямі або лесвіцамі-драбінкамі. Выкананне работ з прыстаўных усходаў не дапускаецца.

Пры зняцці і ўсталёўцы дэталяў, вузлоў і агрэгатаў масай 15 кг і больш неабходна выкарыстоўваць пад'ёмна-транспартныя механізмы, абсталяваныя адмысловымі прыстасаваннямі (захопамі).

Транспартны сродак, усталяванае на пост ТО і Р, неабходна замацаваць шляхам ўстаноўкі не менш за два супрацьадкатных упораў пад яго колы.

На рулявое кола аўтамабіля, аўтобуса, а таксама на задні борт аўтамабіля, аўтобуса, якія маюць дублюючыя прылада для пуску рухавіка, павінны ўсталёўвацца (вывешвацца) папераджальныя таблічкі з надпісам «Рухавік не запускаць! Працуюць людзі! ».

грузапад'ёмных механізмаў, якія ўжываюцца пры ўздыме транспартных сродкаў, а таксама грузозахватные прыстасаванні павінны адпавядаць патрабаванням эксплуатацыйных дакументаў.

Звяртаем увагу, што ўздым транспартных сродкаў павінен праводзіцца пад непасрэдным кіраўніцтвам асобы, адказнага за бяспечную вытворчасць прац грузапад'ёмных механізмамі. Пры гэтым перад устаноўкай транспартнага сродку для ўздыму кожны грузападымальнасцю механізм павінен аглядацца і правярацца названай асобай.

Акрамя таго, перад пачаткам пад'ёму транспартнага сродку неабходна папярэдне праверыць працу ўсіх грузапад'ёмных механізмаў выпрабавальным пускам. Эксплуатацыя няспраўных грузапад'ёмных механізмаў не дапускаецца.

Рамонт транспартнага сродку на лініі праводзіцца кіроўцам з захаваннем устаноўленых заканадаўствам патрабаванняў бяспекі. Пры адсутнасці ў кіроўцы неабходных прыстасаванняў і інструмента рамонт не дапускаецца. Пералік рамонтных работ, якія могуць выконвацца кіроўцам на лініі, усталёўваецца працадаўцам.

Пры ажыццяўленні рамонту транспартнага сродку на лініі перад здыманнем колаў неабходна падняць транспартны сродак дамкратам з устаноўкай страховочных падставак (тумбаў, козелков) і супрацьадкатных упораў.

Неабходна адзначыць, што не дапускаецца знаходжанне людзей унутры транспартнага сродку, а таксама пад ім у працэсе ўздыму або апускання транспартнага сродку грузапад'ёмным механізмам.

Мантажныя і демонтажные працы з шынамі павінны выконвацца толькі ў шынамантажныя ці іншым прыстасаваным для гэтых работ памяшканні з ужываннем спецыяльнага абсталявання, прыстасаванняў і інструмента, а таксама спецыяльных агароджаў, якія забяспечваюць бяспеку працуючых.

Так дэмантаж шыны павінен выконвацца на спецыяльным стэндзе або з дапамогай спецыяльнага здымнага прылады.

Напампоўванне шын у зборы з вобадам кола павінна вырабляцца ў адмысловым металічным агароджы, здольным абараняць працуюць ад удараў здымнымі дэталямі вобада колы пры самаадвольным дэмантажы.

Перад мантажом шыны неабходна праверыць спраўнасць і чысціню вобада колы, яго бартавога і замочную кольцаў, а таксама шыны. Ўстаноўка замочную кольцы на кола павінна выконвацца толькі з дапамогай адмысловай мантажнай лапаткі.

Пры правядзенні шынамантажныя работ абазначэння адзінарных шын і вонкавых шын здвоеных колаў павінны знаходзіцца на вонкавым боку транспартнага сродку, а абазначэння ўнутраных шын - на ўнутраным боку транспартнага сродку.

Пры ўсталёўцы здвоеных колаў на вось транспартнага сродку неабходна сумясціць вокны дыскаў абодвух колаў для забеспячэння магчымасці падыходу да вентыля шыны ўнутранага колы пры замеры або падпампоўкі паветра ў шыну без зняцця вонкавага колы.

Накачивание шын з разборным вобадам колы неабходна ажыццяўляць у два этапы: спачатку давесьці да ціску 0,05 Мпа (0,5 кгс / кв.гл) з праверкай становішча замочнай кольцы колы, а затым - да нарматыўнага ціску, усталяванага арганізацыяй-вытворцам.

Дапускаецца напампоўванне шын без дэмантажу, калі ціск паветра ў іх знізілася не больш чым на 40% ад нарматыўнага ціску, усталяванага арганізацыяй-вытворцам.

Транспартныя сродкі, якія патрабуюць рамонту, павінны захоўвацца асобна ад спраўных транспартных сродкаў.

Наймальнік абавязаны забяспечыць ўсіх якія працуюць тэхнічнай дакументацыяй, якая змяшчае бяспечныя прыёмы выканання работ.

- змешчаны на рамонце трактар ​​усталяваны на выпадковыя прадметы (драўляныя калодкі і дошкі), бязладнае складаванне запасных частак, дэталяў


- у якасці сродкаў подмащивания, пры правядзенні зварачных работ ўжывалася самаробная неадпаведная патрабаванням бяспекі драўляная рашотка


- на круку кран-бэлькі адсутнічае ахоўны замак


- пры рамонце аўтамабіля МАЗ замест спецыяльных упораўпад падняты кузаў прымяняюцца выпадковыя прадметы (драўляны брусок ідраўляная калодка).

  • Яндекс.Метрика