Изображения
Включить
Выключить
Цвет
А
Белый
А
Чёрный
А
Синий
Стиль текста
А
С засечками
А
Без засечек
Размер текста
Обычная версия сайта

Аб забеспячэнні патрабаванняў бяспекі працы пры правядзенні шынамантажных работ

ІНФАРМАЦЫЙНЫ ЛІСТ

аб забеспячэнні патрабаванняў бяспекі працы пры правядзенні шынамантажных работ

У 2020 годзе пры выкананні шиномонтажных работ (зняцце, ўстаноўка, рамонт і падпампоўка колаў транспартных сродкаў) у арганізацыях рэспублікі 4 работніка атрымалі цяжкія вытворчыя траўмы.

Аналіз абставінаў і прычын няшчасных выпадкаў, якія адбыліся, паказвае на тое, што ў большасці з іх пры вытворчасці шынамантажных работ з боку наймальнікаў і работнікаў не забяспечвалася, а часцяком і ігнаравалася захаванне тэхналагічных працэсаў, адпаведнасць вытворчага абсталявання, працоўных месцаў патрабаванням нарматыўных прававых актаў, а таксама патрабаванняў бяспекі, выкладзеных у лакальных прававых актах.

Акрамя таго, устаноўленыя абставіны няшчасных выпадкаў, якія адбыліся, дазваляюць зрабіць выснову аб тым, што пацярпелыя нават не ўяўляюць сабе ўсю небяспеку і цяжар наступстваў разбурэння канструкцыі які знаходзіцца пад ціскам колы.

Так, 14 красавіка 2020 г. пры напампоўванні колы пневмопистолетом у выніку зрыву стопорного кольцы колы кузава-фургона КМ-131 цяжкую адкрытую чэрапна-мазгавую траўму атрымаў трактарыст-машыніст сельскагаспадарчай вытворчасці сельскагаспадарчай унітарнага прадпрыемства "Дукора-Агра" Пухавіцкага раёна Мінскай вобласці.

Прычынай няшчаснага выпадку з'явілася парушэнне пацярпелым патрабаванняў Інструкцыі па ахове працы, якое выявілася ў напампоўванні шыны ў зборы з вобадам па-за спецыяльнай металічнай агароджы, здольнай абараніць ад удару здымнымі дэталямі вобада пры самаадвольным дэмантажы.

Няшчасны выпадак, які прывёў да цяжкай вытворчай траўмы, адбыўся 1 лютага 2020 г. з кіроўцам аўтамабіля адкрытага акцыянернага таварыства "Пенякова" Драгічынскага раёна Брэсцкай вобласці.

Пры напампоўванні шыны, якая знаходзіцца ў спецыяльнай агароджы, у выніку ўзніклага залішняга ціску адбыўся яе самаадвольны дэмантаж і вылет замочнага і бартавога кольцаў. Вылецелі здымнымі дэталямі вобада была разбурана канструкцыя агароджы і траўмаваная правая нага пацярпелага.

Падчас праведзенага спецыяльнага расследавання ўстаноўлена,што інжынерам па эксплуатацыі машынна-трактарнага парку дапушчаны да эксплуатацыі кампрэсар для напампоўвання шын, Неўкамплектаваны кантрольным манометрам на канцы шланга, у сувязі з чым у кіроўцы адсутнічала магчымасць кантраляваць ціск у шыне. Акрамя таго, галоўны інжынер дапусціў пацярпелага да выкананні шиномонтажных работ без адпаведнай кваліфікацыі, якое не прайшло ва ўстаноўленым парадку навучанне, стажыроўку, інструктаж і праверку ведаў па пытаннях аховы працы.

26 мая 2020 г. цяжкую траўму правага перадплечча атрымаў кіроўца аўтамабіля адкрытага акцыянернага таварыства "будаўнік" Ашмянскага раёна Гродзенскай вобласці.

У гэты дзень у сувязі з выяўленай расколінай распорного кольцы колы паўпрычэпа-цыстэрны пацярпелы прыняў рашэнне вырабіць яго рамонт. Ён прыступіў да дэмантажу колы, не знізіўшы пры гэтым ціск у камеры шыны, чым парушыў патрабаванні лакальных прававых актаў па ахове працы.

Пры зняцці якое знаходзілася пад ціскам кола разбурылася, траўмаваўшы пацярпелага.

Пры выкананні шиномонтажных работ асаблівую ўвагу неабходна звяртаць на стан колаў, якія падлягаюць мантажы (дэмантажы).

Так, у 2019 годзе тры кіроўцы аўтамабіля атрымалі цяжкія вытворчыя траўмы пры мантажы (дэмантажы) напампаваных колаў, якія знаходзіліся ў тэхнічна няспраўным стане, а менавіта, мелі няспраўны стан вобада дыска,бартавога і замочнага кольцаў па прычыне наяўнасці карозіі і скразнога пашкоджання ў вобадзе дыска колы.

Акрамя таго, адзін работнік загінуў (кіроўца аўтамабіля) і яшчэ адзін цяжка траўмаваны (слесар па рамонце аўтамабіляў) у выніку разрыву аўтамабільных шын пры іх напампоўванні па прычыне паслаблення трываласці матэрыялу шын, выкліканага іх эксплуатацыяй ва ўмовах з нізкім ціскам, перагрузкай транспартнага сродку, наяўнасцю мясцовых пашкоджанняў (прабоі, парэзы, парывы).

У мінулым перыядзе 2021 года адбылося тры няшчасныя выпадкі з цяжкімі наступствамі, у выніку якіх двое работнікаў загінулі і адзін-атрымаў цяжкія вытворчыя траўмы.

Так, 1 сакавіка 2021 г. загінуў слесар па рамонце аўтамабіляў Верхнядзвінскага філіяла Віцебскага раённага спажывецкага таварыства. Па неўстаноўленай прычыне адбыўся разрыў, які знаходзіцца пад ціскам колы, дэмантаванага з аўтамабіля, у выніку чаго пацярпелы атрымаў смяротную траўму галавы.

У гэты ж дзень пры аналагічных абставінах смяротна траўмаваны кіроўца аўтамабіля адкрытага акцыянернага таварыства "Забудова-Буд" Маладзечанскага раёна Мінскай вобласці.

25 лютага 2021 г. няшчасны выпадак, які прывёў да цяжкай вытворчай траўмы, адбыўся з кіроўцам аўтамабіля адкрытага акцыянернага таварыства "Некрашэўскі" Кастрычніцкага раёна Гомельскай вобласці. Падчас напампоўвання колы, знятага з аўтамабіля МАЗ-551605, па-за спецыяльнай ахоўнай агароджай, пацярпелы папраўляў кола дыска колы з выкарыстаннем кавадлы. Пры нанясенні чарговага ўдару кола лопнула, траўмаваўшы кіроўцу.

На падставе выкладзенага і ў мэтах недапушчэння няшчасных выпадкаў пры правядзенні шынамантажных работ Дэпартамент дзяржаўнай інспекцыі працы прапануе рэспубліканскім органам дзяржаўнага кіравання, іншым арганізацыям, падпарадкаваным Ураду Рэспублікі Беларусь, мясцовым выканаўчым і распарадчым органам запатрабаваць ад кіраўнікоў падначаленых (якія ўваходзяць у склад), а таксама размешчаных на падведамнай тэрыторыі арганізацый, якія эксплуатуюць механічныя транспартныя сродкі і выконваюць шынамантажныя працы:

выкарыстоўваючы прадстаўленую інфармацыю, правесці пазапланавы інструктаж і пазачарговую праверку ведаў па пытаннях аховы працы з работнікамі, занятымі эксплуатацыяй, рамонтам і тэхнічным абслугоўваннем аўтамабіляў і аўтатрактарнай тэхнікі на пнеўматычным хаду, у тым ліку, якія выконваюць шынамантажныя працы;

прааналізаваць прычыны няшчасных выпадкаў на вытворчасці, якія адбыліся пры выкананні шынамантажных работ, і выпрацаваць дадатковыя меры па іх прафілактыцы;

не дапускаць да выканання шынамантажных работ работнікаў, якія не маюць адпаведнай кваліфікацыі (манціроўшчык шын і шынна-пнеўматычных муфт), якія не прайшлі навучанне, інструктаж і праверку ведаў па пытаннях аховы працы;

мантаж і дэмантаж шын праводзіць толькі пры дапамозе прызначаных для гэтага прылад, абсталявання, прыстасаванняў і інструмента, якія забяспечваюць бяспеку працуючых;

арганізаваць работу ў адпаведнасці з Міжгаліновымі Правіламі па ахове працы на аўтамабільным і гарадскім электрычным транспарце, зацверджанымі пастановай Міністэрства транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь і Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 4 снежня 2008 г. №180/128, забяспечыўшы кантроль за выкананнем выкладзеных у іх патрабаванняў;

на ўсе віды шынамантажных работ распрацаваць тэхналагічную дакументацыю (тэхналагічныя карты) з адлюстраваннем у ёй патрабаванняў бяспекі;

пры выкананні шиномонтажных работ не дапускаць:

дэмантаж з вобада колы шыны, якая знаходзіцца пад ціскам;

зняцце з транспартнага сродку колы з разборным вобадам ў выпадку, калі шына знаходзіцца пад ціскам;

выбіванне вобада колы кувалдай (малатком);

мантаж шыны на вобад (дыск) колы, не адпаведны памеры шыны;

удараў па замочнай кольцы колы малатком ці кувалдай падчас напампоўвання шыны;

напампоўванне шыны звыш усталяванай арганізацыяй-вытворцам нормы яе ціску;

прымяненне пры мантажы шыны замочных і бартавых кольцаў, якія не адпавядаюць дадзенай мадэлі колы, а таксама якія маюць карозію і скразное пашкоджанне ў вобадзе дыска колы.

  • Яндекс.Метрика